Mijn ticker

vrijdag 20 september 2019

Dag 28: Laatste bezoek

Vandaag hebben we er toch zoveel mogelijk een lange dag van gemaakt. Voor 08:30 stap ik in de auto. Het is maar een stukje van zo'n 6 kilometer. Twintig minuten later check ik in. Ze laten me echter nog zo'n 25 minuten op een bankje in de hal wachten, samen met nog twee echtparen. Blijkt dat er een shake-down is in de bezoekersruimte. Dan halen ze alles ondersteboven om te zoeken naar contraband, ofwel mogelijk verboden zaken.

Als ik dan uiteindelijk in de bezoekersruimte aankom, zit Bruce al aan een tafel met een stok kaarten te wachten. Hij had die al veilig gesteld, want er zijn maar twee stokken voorradig. Dus grote kans dat je ernaast grijpt.
We hebben vervolgens, met onderbrekingen, hele dag zitten kaarten. Elke ronde bestaat uit verscheidene potjes en eindigt wanneer iemand de 500 punten bereikt. Zo won hij 2 rondes, maar ook ik won 2 rondes. Klaarblijkelijk zijn we aan elkaar gewaagd en we hebben daarom de grootste lol. Dan gaat het er om spannen, er moet nog 1 ronde gespeeld worden. Die ronde blijft tot aan het laatste toe spannend; dan verdient de een punten en verliest ze weer, dan de ander... Uiteindelijk ga ik er met de winst vandoor! Ben ze trots als een pauw. Deze man die zo ongeveer een meester is in schaken; en met wie niemand wil schaken, omdat ze toch altijd verliezen, gaat van mij verliezen met kaarten, terwijl ik het spelletje net geleerd heb...! Hahaha...
We hebben daarna nog tijd over voor een bonusronde, die hij dan weer wint. Maakt het verlies voor hem weer iets goed...

De dag is echt voorbij gevlogen. Niet dat dat zo'n voordeel is als het afscheid nabij is, maar het was toch ontzettend leuk om op deze nieuwe manier bezig te zijn.
We besluiten tegen 18:30 om op te stappen. Het zit er weer op. Zoals altijd, is dat weer een lastig moment. Maar gelukkig is er tegenwoordig naast het schrijven, ook het "e-mailen", het telefoneren en zelfs de videobezoeken mogelijk. Dus dat maakt het minder moeilijk dan het voorheen was.
Een laatste big hug en de deur sluit zich achter mij.



2 opmerkingen:

  1. Hallo Gera en Johan. Gera Wat fijn dat je zulke ontspannende dagen heb gehad tijdens je bezoek. En Johan ook helemaal uitgerust ?!Nog fijne dagen. groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey hey... jullie tijd is weerom omgevlogen... Zelfs met kaarten leer je veel van de andere.:) Zodoende tot wat rust gekomen na de volle reisdagen. Het was hier 30° en ik geniet meer dan ooit van het 'ijsberen', Gera! Het water is nu inmiddels reeds 15°. Nog zeer goed te doen.EĆ©n van mijn beste beslissingen!:))

    BeantwoordenVerwijderen