Mijn ticker

zaterdag 24 augustus 2019

Dag 1: Gearriveerd...

Nou daar zijn we dan gearriveerd op ons eerste adres. We hebben onszelf om 20:30 uur (Nederlandse tijd 05:30 uur) binnengelaten in een Airbnb. De hosts zijn zelf niet thuis en die zien we pas morgenavond. We hebben de hele benedenverdieping van een vrijstaande woning voor onszelf en het ziet er allerschattigst uit. Erg leuk, groot ook... Had het kunnen weten; het heet natuurlijk niet voor niets "Large private space".

De reis was lang maar is op zich goed verlopen, op wat kleine dingetjes na.
Het vliegen met Icelandair is nieuw voor ons. De overstap op Reykjavik is ons goed bevallen. Op het eerste gezicht een overzichtelijk vliegveld. We hadden er echter even niet bij stilgestaan dat we daar nog door de paspoortcontrole moesten. Die hadden we tenslotte op Schiphol nog niet gehad. We zittren dus heerlijk op ons dooie gemakkie een broodje te eten voordat we naar de gate slenteren. Voordat we daar aankomen moeten we dus eerst nog naar beneden en onze paspoorten tonen. Oeps... Dat is wel even schrikken, want er staat een behoorlijke rij. Maar gelukkig gaat dit hier erg vlug eigenlijk.
Bij het boarden staan we vervolgens zelfs een half uur in de verkeerde rij. Er vertrekken blijkbaar twee vliegtuigen naar Seattle, met 10 minuten verschil! Dus dat is weer even stressen voordat we die andere rij vinden en omdat we uiteindelijk weer achteraan kunnen sluiten… Maar gelukkig heeft die vlucht 15 minuten vertraging.
Icelandair is ons verder prima bevallen. Ruimte genoeg voor je benen, vooral op het tweede gedeelte. Jammer wel, dat je geen eten krijgt. Dat kun je alsnog zelf in het vliegtuig kopen of anders neem je zelf wat mee. Geen probleem en zeker voor die ticketprijs niet!

Aankomst in Seattle gaat supergesmeerd. Rustig bij de paspoortcontrole en de douane. Dat is wel even een verschil met die keer in 2015 toen we hier waren... We hebben snel de koffers en zijn snel bij de bus naar de autoverhuur. We hebben "skip de counter" bij Alamo gedaan en kunnen nu gewoon doorlopen en onze auto uitkiezen. We nemen de Nissan Rogue. Die hadden we 2 jaar geleden ook en was ons goed bevallen. Bij het uitrijden wordt ons verteld dat we de auto vol in moeten leveren. Dat meen ik mijzelf toch anders te herinneren. Dus Gera zou Gera niet zijn als ze bij de autohuur geen stennis zou maken. Om een lang verhaal kort te maken; er komt een andere mevrouw bij te pas die me toezegt dat we hem toch leeg in kunnen leveren en het excuus geeft dat deze medewerkster daar pas 2 dagen werkt... Jaja.... Heb nooit vertrouwen gehad in die autoverhuurders. Blijft opletten met die gasten...!

Zo, ik houd het even hierbij. Was een lange dag en we zijn moe. Bedtijd ook...

Met de trein naar Schiphol

Nederland

IJsland

Groenland
Seattle

Nissan Rogue

1. Gelukkig goed aangekomen, afgezien wat kleine strubbelingen. Het grote genieten kan beginnen!

2. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, veel plezier op jullie reis��

3. Heel veel plezier en goed vervolg van de reis

4. Ben blij te horen dat jullie op weg zijn voor een prachtreis!
    Mooie foto's vanuit het vliegtuig!!